הדרך להחלמה
עם שירות באו איי
באו איי כולנו שותפים לאחריות. ניסיון אישי לימד אותנו כי מתן שירות באו איי עוזר לנו לשמור על ההחלמה. באמצעות השירות, אנחנו מחזירים את מה שניתן לנו בנדיבות כה רבה.
לא אחת, כאשר שומעים על מתן שירות באו איי, יש החושבים: “וואו, גם עבודת צעדים וגם לתת שירות? זה הרבה!” בואו תראו כמה פשוט לתת שירות. בואו תראו כמה פשוט לתת שירות:
- הגיעו לפגישות – השתתפות בפגישה היא שירות. קבלו את החדשים, קראו מהספרות וחלקו מהניסיון, הכוח והתקווה שלכם בתוכנית.
- פתחו וסגרו את מקום הפגישה מדי שבוע – זוהי משימה פשוטה לכאורה, אבל חשובה מאוד. ללא פעולת שירות זו, הקבוצה שלך לא לא תוכל להיפגש.
- ארגנו וסדרו את מקום הפגישה – לסדר ולאסוף כיסאות, להציג את הספרות, להפיץ חומרים, כולן דרכים לתת שירות.
- קחו לכם תפקיד בפגישה וירטואלית – מארח/ת, מארח/ת משנה, מציג/ת פורמט או כל תפקיד אחר, כל תפקיד שירות הוא משמעותי.
כשתהיו מוכנים לתת יותר:
- הנחו או הובילו פגישה – המזכיר/ה הוא חבר שעוקב אחרי פורמט הפגישה כדי לוודא שהיא לא חורגת מהנושא או מהזמן שלה. המנחה הוא חבר שחולק עם החברים את הניסיון, הכוח והתקווה שלו בתוכנית או איי.
- השתתפו במצפון קבוצה – יש דרכים שונות לעשות דברים, וחברי הפגישה מחליטים יחד מה הכי טוב לקבוצה.
- שקלו להיות נציג בקבוצת קישור (אינטרגרופ), תוכלו להיות החולייה המקשרת בין קבוצת הקישור לקבוצתכם ולהיות שותפים בקבלת החלטות לטובת כל הקבוצות שהן חלק מקבוצת קישור זו.
תוכלו למלא תפקידי שירות בתוך קבוצת הקישור, במרכז השירות הארצי (מש”א), או בתפקידי שירות נוספים בכל גוף שירות עולמי. למידע על כל תפקידי השירות
איך לפתוח קבוצה חדשה?
קבוצות חדשות קמות כאשר ישנו גרעין, של 2-3 חברים לפחות, המבקשים לקחת על עצמם הקמת פגישה חדשה במיקום גאוגרפי חדש, או לחלופין ביום או שעה אחרים מהפגישות הקיימות במיקום מסויים.
ייתכן כי בפגישות הראשונות מספר החברים שיגיעו יהיה נמוך יותר, אל חשש – הבשורה נושאת כנפיים. לא פעם יש להתמיד ולחזור, על מנת שהפגישה תתקבע.
מיקום הפגישה
העדיפות היא לקיום פגישה במקום שיאפשר למשתתפים לחלוק דברים אישיים, משמע שהעדיפות היא לא בבית פרטי אלא בחדר / מקלט / כיתה / אולם שבו יש הפרדה מרעשים ומהפרעות.
*על מנת לקיים פגישה, כדאי להשתמש בפורמט מומלץ לפגישת פנים מול פנים או וירטואלית, אותם ניתן להוריד ולהדפיס כאן.
שירות ויידוע
בין אלה נמצאים רופאים, עובדי בתי חולים ומערכת הבריאות, דיאטנים, עובדים סוציאליים, יועצים פסיכולוגיים וצוותים המאיישים מרכזי מידע ועזרה ראשונה לאנשים במשבר – אלו הגורמים שיידעו להפנות אנשים לפגישה.